تفاوت برش لیزر فلزات، برش واترجت و برش پلاسما

تفاوت برش لیزر فلزات، برش واترجت و برش پلاسما

در حقیقت هر کدم از دستگاه های برش لیزر فلزات، دستگاه برش واترجت و دستگاه برش پلاسما در برخی نکات نسبت به هم مزیت هایی دارند، در این مقاله به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

دقت برش:

برش لیزری فلزات دارای بالاترین دقت برش  می باشد، دقت برش واتر جت هم در مجموع مناسب ارزیابی می گردد، ولی برش پلاسما نسبتا دقت پایین تری دارد.

ضخامت های برش:

برش پلاسما و برش واترجت توانایی برش ورق های ضخیم تا حدود ۱۰۰ میلیمتر را دارا می باشند، درحالیکه دستگاه های برش لیزر موجود در ایران، در زمان انتشار این مقاله، نهایتا قابلیت برش ۲۵ میلیمتر را دارا می باشد.

سرعت و هزینه های برش:

برش لیزری فلزات در ورق های زیر ۲۰ میلیمتر، بالاترین سرعت و کمترین هزینه تمام شده برش را دارد (برش در ورق های نازک توسط دستگاه های لیزر حدود ۱۰ برابر سریعتر از دستگاه واترجت می باشند.)

جنس:

دستگاه واترجت علاوه بر فلزات، قابلیت برش غیر فلزات را نیز دارد و از این رو به برش لیزر و برش پلاسما حُسن دارد.

 

جمع بندی:

برش لیزر فلزات در ضخامت های زیر ۲۰ میلیمتر دارای بالاترین کیفیت (صافی سطح) ، دقت و سرعت و کمترین قیمت تمام شده می باشد.

برش پلاسما برای فلزات بالای ۲۰ یا ۲۵ میلیمتر استفاده می گردد که در این رنج، قیمت آن نسبتا مناسب و کیفیت برش آن هم متوسط می باشد.

برش واترجت برای فلزات و غیر فلزات کاربرد دارد و اکثرا برای اجناس ضخیم استفاده می شود، قیمت تمام شده و کیفیت صافی سطح آن نیز از برش پلاسما بالاتر است.

 

شرکت تندر برش فولاد از سال ۱۳۸۵ در زمینه برش و فرم دهی انواع فلزات مشغول به فعالیت می باشد، مشاوران این مجموعه آماده ارائه مشاوره رایگان در خصوص برش انواع فلزات به کلیه همکاران و مشتریان می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما 09122121572